Hned několik desítek časopisů soutěžilo o prvenství v právě ukončeném dvanáctém ročníku studentské soutěže Spotřeba pro život.
Studenti měli za úkol vytvořit vzorové vydání spotřebitelského časopisu. Museli přitom seznámit své čtenáře s tím, jaká rizika číhají na jejich počítač a je samotné při neodpovědném chování na internetu. Vítězné týmy studentů se podívají do sídla Evropského parlamentu ve Štrasburku.
Zpracování soutěžních časopisů bylo velmi nápadité a kvalitní, odborná porota přesto musela určit jasné pořadí vítězů. „Na prvním místě se umístili studenti Střední odborné školy Drtinova v Praze 5 s časopisem MAGAZÍN MILENIÁL a na druhém místě studenti Gymnázia Jaroslava Heyrovského v Praze 5 s časopisem PROholky. Ze třetího místa se mohou radovat studenti z Gymnázia Dašická v Pardubicích s časopisem ONLINX,“ vyhlásila vítěznou trojici Eduarda Hekšová, ředitelka spotřebitelské organizace dTest.
Všechny tři kolektivy obdrží spolu se svými pedagogy jako odměnu zájezd do sídla Evropského parlamentu ve Štrasburku, jakmile to epidemiologická situace opět umožní. Další dva soutěžní kolektivy v pořadí se mohou těšit na věcné ceny. Na čtvrtém místě se umístili studenti z Gymnázia a Střední odborné školy pedagogické Jeronýmova v Liberci (časopis intervědomí) a na pátém místě pak studenti ze Střední školy služeb a podnikání z Ostravy – Poruby (časopis ANTI – VIR).
„V letošním ročníku soutěže museli studenti čtenářům svého časopisu vysvětlit, že záleží na nich, kolik dvířek za sebou nechají při procházení internetem otevřených. Měli jim poskytnout návod, jak utěsnit alespoň základní bezpečnostní skuliny domácích počítačů, tabletů a chytrých telefonů,“ uvádí Eduarda Hekšová a dodává: „Neodmyslitelnou součástí dnešní doby a tématem, kterému se studenti museli také věnovat, je šíření dezinformací, kterým nejen dospělí, ale i děti a mladiství musejí odolávat.“
Soutěž Spotřeba pro život vyhlašuje největší česká spotřebitelská organizace dTest pod záštitou Ministerstva průmyslu a obchodu České republiky, Českého telekomunikačního úřadu a místopředsedy Evropského parlamentu Marcela Kolaji. Je každoročně vypsána pro žáky středních škol a odborných učilišť, ale mohou se jí účastnit samostatně i studenti a žáci zapojení do různých forem mimoškolních odborných aktivit. Každý soutěžní kolektiv reprezentuje tříčlenný redakční tým a koordinátor z řad dospělých. Každá škola, jejíž studenti se do soutěže zapojili, obdrží navíc zdarma předplatné tištěné verze časopisu dTest pro následující školní rok.
Více informací o soutěži najdete na www.spotrebaprozivot.cz.
dTest, o.p.s. je největší českou spotřebitelskou organizací, která v ČR působí již od roku 1992. Je vydavatelem spotřebitelského časopisu dTest, na jehož stránkách jsou publikovány výsledky nezávislých a objektivních testů produktů, varování před nebezpečnými a zdravotně závadnými výrobky, informace o spotřebitelských právech a rady, jak tato práva účinně uplatňovat. dTest je součástí mezinárodní organizace International Consumer Research and Testing (ICRT) a evropské spotřebitelské organizace BEUC.
Poradenská linka časopisu dTest – 299 149 009 – je v provozu každý pracovní den od 9 do 17 hodin a spotřebitelé na ní mohou konzultovat s právními poradci časopisu dTest nejrůznější spotřebitelské problémy, a to za cenu běžného tarifu volání. Od spuštění v roce 2010 této možnosti využily již desetitisíce spotřebitelů a poradenská linka časopisu dTest se tak stala první a nejvyhledávanější cestou k řešení potíží, se kterými se zákazníci na trhu setkávají.