Většina školáků má neuspokojivou úroveň dovedností, které souvisí se čtením a porozuměním textu. Potíže jim dělá kupříkladu domýšlení informací, které nejsou v textu přímo napsané, ale mohou se z něj odvodit, stejně tak hodnocení pravdivosti sdělení. Vyplývá to z aktuální tematické zprávy České školní inspekce (ČŠI), která loni testovala žáky v 9. třídách základních škol (ZŠ) a ve 2. ročnících středních škol (SŠ).

    Žáci devátých ročníků ZŠ zvládli v průměru 45 procent testu takzvané čtenářské gramotnosti, pro jeho úspěšné složení bylo přitom třeba udělat alespoň…

    Článek si můžete dočíst zde:

    https://www.novinky.cz/veda-skoly/497941-skolaci-prilis-nezvladaji-cteni-ani-porozumeni-textu-zjistila-inspekce.html

    Autor