Nadace Via vybrala 15 nejinspirativnějších příběhů dobra za poslední rok. Z těchto příběhů vzejdou držitelé letošní filantropické Ceny Via Bona.
Veřejnost může ode dneška na webu www.cenaviabona.cz vybrat ten nejsilnější z nich.
Cenu Via Bona organizuje už jednadvacátým rokem Nadace Via. Oceněním chce každoročně vyzdvihnout inspirativní příběhy dárcovství a dobročinnosti a poděkovat všem, kteří nezištně pomáhají druhým, věnují svůj čas, energii, peníze či zkušenosti pro dobrou věc.
Zatímco loňský jubilejní ročník oceňoval vybrané filantropické příběhy za celých uplynulých dvacet let, ten letošní již opět hledá příběhy zcela nové. Ba co víc – soustředí se na budoucnost filantropie a na moderní a inovativní způsoby pomoci v 21. století. „Letos bychom chtěli mimo jiné podporovat filantropii ve světě moderních technologií, vyzdvihovat nové způsoby dárcovství a cílit více na mladé lidi, ve kterých je obrovský potenciál,“ vysvětluje Monika Skopalová, programová manažerka Nadace Via.
Programový ředitel Nadace Via Zdeněk Mihalco k tomu dodává: „Zatímco před dvaceti lety byla filantropie v Česku takřka neznámým pojmem, v současnosti filantropii považuje za běžnou součást života řada firem i jednotlivců. To potvrzuje i počet letošních nominací, kterých se sešlo neuvěřitelných 140.“
Ze zaslaných nominací vybrala nezávislá komise patnáct nejsilnějších příběhů, a to v pěti kategoriích – Srdcař, Mladý srdcař (do 26 let), Dobrá firma, Mecenáš a Závět pomáhá.
Na webu www.cenaviabona.cz je nyní možné podpořit svým hlasem ty, kteří v květnu obdrží ocenění v podobě sošky Františka Skály. Příběh, který navíc obdrží největší počet hlasů, dostane Cenu veřejnosti, jejímž patronem je Česká televize.
Finalisty v jednotlivých kategoriích jsou:
Srdcař: Ludmila Böhmová, Maxim Čambor a Olga Štrejbarová
Mladý srdcař: Alžběta Vachelová, Peter Chalupianský, Petra Soukupová
Mecenáš: Libor Malý, Tomáš Drnek, Karel Janeček
Dobrá firma: Mjölk architekti, Naturfyt-BIO a Lokál
Závěť pomáhá: Ivanka Kellnerová, Michal Wagner a Marcela Mejstříková
Hlavním partnerem Ceny Via Bona je Česká spořitelna. „Filantropické příběhy laureátů Ceny Via Bona jsou silným pramenem inspirace pro každého z nás. Čím více lidí se díky nim nebude bát zapojit, kde je potřeba, tím lépe se nám bude žít. My v České spořitelně v prosperitu naší země věříme a aktivní občanskou společnost vidíme jako její základ,“ říká Andrea Studihradová, členka hodnoticí komise Ceny.
Dalšími partnery Ceny Via Bona jsou Nadace Kooperativa, PwC Česká republika, Veolia a Tchibo.
O Nadaci Via:
Nadace Via vznikla v roce 1997. Usiluje o to, aby v Česku bylo víc lidí, kteří společně pečují o své okolí a kteří darují druhým. Více na www.nadacevia.cz . Za posledních dvacet let Nadace Via ocenila v rámci Ceny Via Bona 122 jednotlivců a firem.