čitelé a ředitelé základních škol většinou nemají obavy ze zařazování postižených a znevýhodněných dětí do běžných škol. Ukázal to výzkum v rámci projektu Systémová podpora inkluzivního vzdělávání v ČR. Ze 62 693 handicapovaných žáků jich do běžných škol chodí 43 612.

    Celý článek:
    http://www.novinky.cz/veda-skoly/379853-ucitele-se-postizenych-neboji-ale-zadaji-asistenty.html

    #integrace #inkluze #děti #sociální začleňování

    #inkluze #socialnizaclenovani

    Sociální začleňování (inkluze) z pohledu organizací pracujících s dětmi a mládeží je začlenění sociálně nebo zdravotně hendikepovaných dětí a mládeže do volnočasových aktivit pořádaných spolky, oddíly, kluby… apod. Cílem přitom je, aby se stali aktivními a rovnoprávnými členy skupiny. Česká rada dětí a mládeže (ČRDM) toto sociální začleňování podporuje prostřednictvím rozvoje způsobilostí, dovedností a schopností vedoucích, dobrovolníků a dalších spolupracovníků pracovat s dětmi a mládeží se specifickými potřebami v rámci volnočasových aktivit. Vytváří informační prostor pro sdílení zkušeností a předávání informací o aktivitách podporujících inkluzi dětí a mládeže.

    Autor