Zpracování fotografií, reportáže, upoutávky. Tyto a mnohé další mediální techniky se během víkendu 14. až 16. února učily odborně zpracovat téměř dvě desítky mladých lidí z různých neziskových organizací. A to včetně osmi českých účastníků, které vyslala Česká rada dětí a mládeže.

    Workshop zaměřený na využití médií v souvislosti s nadcházejícími volbami do Evropského parlamentu pořádala v rámci projektu Mladé evropské perspektivy německá organizace Bavorský kruh mládeže (Bayerischer Jugendring), jež je partnerem České rady dětí a mládeže. Workshop zaměřený na využití médií pořádala v rámci projektu Mladé evropské perspektivy německá organizace Bavorský kruh mládeže (Bayerischer Jugendring) Ve skupinách složených jak z českých, tak německých účastníků, bylo zapotřebí nejprve vybrat společná témata, která se týkají především mládeže. Mezi ty patřilo např. neformální vzdělávání, nezaměstnanost, ekologie, finanční a sociální problematika. Následovaly odborné workshopy, kde každý načerpal nejprve teoretické znalosti o filmu či fotografii, a poté praktická cvičení s profesionálními fotoaparáty a kamerami.

    Workshop zaměřený na využití médií pořádal Bavorský kruh mládeže (Bayerischer Jugendring) ve Waldmünchen Po tomto úvodu dostala každá skupina zdánlivě jednoduchý úkol. Fotografové měli vytvořit profesionálně zpracovaný plakát či grafiku s tematikou Evropy a EU. Filmaři se zase vrhli na natáčení ne jednoho, ale dokonce dvou spotů, a to o volbách do Evropského parlamentu a o porovnání určitého tématu optikou Čechů a Němců. Na tuto aktivitu měli jediný den, a tak se její zpracování stalo skutečnou výzvou. Podařilo se jim ji však zdolat na výbornou a při závěrečném nedělním promítání všech prací se setkali s uznáním nejen kolegů, ale i samotných lektorů.

    Workshop zaměřený na využití médií pořádala v rámci projektu Mladé evropské perspektivy německá organizace Bavorský kruh mládeže (Bayerischer Jugendring) Celá akce se konala ve Vzdělávacím centru pro mládež, které se nachází v krásných prostorách původního hradu Waldmünchen. Kromě mediálního vzdělání tak účastníci okusili i něco z historie, základy hradu totiž pocházejí z 10. století. Z workshopu si každý účastník odnáší i úkol, na kterém bude pracovat po dobu dvou měsíců. Prezentace těchto úkolů a vyhodnocení aktivit pak proběhne 25. až 27. dubna v Jihlavě, kde se opět sejdou obě strany.

    Viz též:
    http://www.adam.cz/clanek-2014020063-magda-a-medialni-workshop-v-bavorsku.html

    Autor