Youth Business Conference 2010 pro podnikavé mladé lidi do 18 let se uskuteční v květnu 2010 v PrazeVíce než 90 mladých lidí, hostů, novinářů a odborníků navštívilo letošní první ročník konference Youth Business Conference (YBC). Jde o projekt zaměřený na aktivní a kreativní mladé lidi se zájmem o podnikání a ekonomii. Organizátoři obdrželi celkem 125 přihlášek; autoři vítězných prací byli 22. května 2010 oceněni na konferenci konané na Vysoké škole ekonomické v Praze. S nejlepším podnikatelským záměrem přišel například sedmnáctiletý student brněnského gymnázia Tomáš Mejzlík, který se zabývá možností fotografovat objekty z výšky pomocí vzducholodě.

    Mejzlík navrhuje využít rádiem řízené heliové vzducholodě pro fotografování a filmování z výšky. Podle něj jde o metodu oblíbenou zvláště v USA, kde našla uplatnění třeba při sportovních utkáních v halách a na stadionech. „Vzducholodě se dokážou pomalu a velmi obratně pohybovat nad diváky, upoutávají jejich pozornost a mají možnost nést a později odhazovat například volné lístky na další události, na občerstvení a podobně,“ říká autor projektu Tomáš Mejzlík. Druhé místo obdržel sedmnáctiletý Jakub Langr za „Internetové pochoutky“ a třetí stejně starý Nikolas Kožurik s podnikatelským záměrem „Svačiny pro tebe“.

    V soutěži Youth Business Idea byly oceněny následující práce: 1. místo – Oskar Gottlieb (16): „Úvaha nad klady a zápory soukromého podnikání“; 2. místo – Jakub Langr (17): „V dnešním globalizovaném světě je náročnější prorazit jako začínající podnikatel“; 3. místo – Veronika Křížková (17). V soutěži Youth Business Knowledge bylo v rámci konference oceněno devět nejúspěšnějších řešiítelů. Vítězem s největším počtem bodů se stal Michal Kamba.

    „V mládí má člověk nejvíce neotřelých nápadů, které ovšem často nejsou realizovány. Tento projekt může mladým lidem ukázat cestu a pomoct jim chopit se příležitosti,“ pronesl na margo YBC zástupce poroty Tomáš Jindřich, Architekt řešení SAP v Hewlett-Packard. Cílem YBC je informovat a vzdělávat žáky a studenty v oblasti podnikání a zvyšovat jejich zájem o tuto činnost, což přispěje k jejich celkové konkurenceschopnosti jak v rámci České republiky, tak i zemí EU. Rozvíjení kreativity a podnikání je jedním ze základních pilířů nové unijní strategie vůči mládeži. Projekt umožní mladým lidem rozvíjet jejich talent a schopnosti a zprostředkuje cenný kontakt s odbornou sférou.

    crdmGenerálními partnery projektu jsou British Council, Česká rada dětí a mládeže, nakladatelství Management press a Deloitte. Hlavní mediální partner je internetový server Podnikatel.cz. Mediálními partnery jsou server Měšec.cz a Internetová agentura Netvisio. Organizátorem projektu je občanské sdružení Youth Business Network.

    Na video z konference se můžete podívat na adrese:

    http://www.youtube.com/user/CRDMcz#p/c/7E72B9EFBE4E52A0

    Více informací lze nalézt na www.ybc.cz

    Fotogalerii z akce naleznete na www.ybc.cz/YBC2010/index.htm.

    Autor