Tradiční mediální a informační kampaň 30 dní pro neziskový sektor, jejímž cílem je propagovat neziskové organizace ve všech regionech ČR, se po své osmileté historii přesouvá z měsíce února na říjen. Organizátory vedla k tomuto kroku zejména snaha ještě intenzivněji podporovat individuální a firemní dárcovství. A právě podzim je k informování o činnosti neziskových organizací a k oslovení potencionálních dárců vhodným obdobím. Základním kamenem říjnové kampaně bude daňová kalkulačka schopná vypočítat „ideální“ dar neziskové organizaci, který dané firmě či fyzické osobě umožní využít stávající legislativy a snížit si daňový základ. Daňová kalkulačka bude přístupná široké veřejnosti na internetových stránkách www.neziskovky.cz.
Marek Šedivý, ředitel Informačního centra neziskových organizací, které kampaň každoročně pořádá, ke změně termínu akce říká: „Význam individuálního i firemního dárcovství stále roste a ovlivnit potencionální dárce, kteří by pravidelně přispívali na činnost vybraných neziskových organizací, je stále těžší. Podzim je z tohoto pohledu k představení práce neziskovek a motivaci k trvalému dárcovství nejlepší období v roce. Společně s partnery, se kterými kampaň připravujeme, jsme přesvědčeni, že díky změně termínu si k nám a daňové kalkulačce, kterou chystáme, najde cestu mnohem více lidí, než by tomu bylo v kterémkoliv jiném měsíci roku.“
Jak Marek Šedivý dodává, na poslání kampaně se změnou termínu nic nemění: „Opět jde o akci, která má v prvé řadě přispět k lepší informovanosti veřejnosti o práci českých neziskovek. Věřím, že i letos připraví neziskové organizace spoustu zajímavých a přínosných akcí, které lidem ukážou, že je nás v české společnosti potřeba.“
Stejná zůstane i podoba kampaně – jako v minulých letech bude její součástí reklamní kampaň v médiích, včetně vysílání televizního spotu na České televizi. Mediálně kampaň podpoří také Český rozhlas. Kampaň zahájí velká celostátní tisková konference a bude ji doprovázet několik velkých a mediálně zajímavých akcí.