Základem je motivace
Nyní má štáb nejvíce práce se sestavením návrhů na motivaci pro Bambiriádu 2005. V užším výběru jsou dva návrhy – letecká a historická. Možná je také jejich kombinace. Historická souvisí s umístěním centrální Bambiriády na novém místě v Praze na vchu Vítkov, který se chlubí mnohými historickými událostmi. Motto by mohlo znít „Tady jsme doma“ a je použitelné i ve všech Bambiriádních městech, jelikož všude mají nějaká historická místa, památky, dějiny. A rozšiřovat vědomosti o naší historii, místě kde jsme doma, je více než potřebné. Leteckou variantu zase jde velmi dobře ztvárnit, tedy vznikne síť Bambiriádních letišť, budeme se na svět dívat z ptačí perspektivy a pokusíme se obsadit pěknou činností prostor nad námi. To je příležitost nejen pro letecké modeláře, ale i pro každého kdo umí složit obyčejnou vlaštovku. To celé pak umožní pohled z výšky na naší krásnou zemi, která je tak bohatá na historii a už tu je to propojení. I historie letectví je u nás velmi zajímavá. Rozpracování ztvárnění motivace je v rukou odborníků z promotion agentury Arcadia a celá problematika spadá do rukou Pavla Hofrichtera, šéfa Bambiriády. Vše se však musí odsouhlasit ve štábu i na poradě zástupců měst.
Média, partneři, podpory – balík práce, aby Bambiriáda mohla být a byla vidět…
Bez médií to nejde. Obzvlášť, pokud Bambiriáda zatím nemá odpovídající finance na propagaci, tedy výlepové plochy, billboardy a reklamní servis. Jak sdělit lidem, že Bambiriáda bude všude tam kde je, jak propagovat myšlenku, jak zviditelnit partnery? To je otázka pro Olgu Novákovou, mediálního šéfa akce ze sdružení Príma děti. Samozřejmě mediální podpora je pro nás nejvhodnější a i pro spolupracující média můžeme nabídnout velkorysé plnění. Už návštěvnost vyšší jak 200 tisíc lidí je nadstandardní. Štáb již vybral média, která požádáme o mediální partnerství. Nechybí mezi nimi stálí partneři jako je kupříkladu Česká televize, Český rozhlas, vydavatelství Mladá Fronta. O obnovení spolupráce budeme žádat Učitelské noviny a budeme se snažit získat jako mediálního partnera silný deník a prestižní internetový portál. Vedle mediálních partnerů je mnoho časopisů a dalších médií poskytujících celostátní nebo regionální mediální podporu.
Připravili jsme kompletní materiály pro získání komerčních partnerů akce, tak abychom mohli ufinancovat velkou Bambiriádu. Nově a poprvé za šestiletou historii ve štábu pracuje fundraiser. Je jím Jan Neubauer ze sdružení Duha. Stávající partnery má na starosti Blanka Lišková, která s Bambiriádou bude mít ještě více práce, jelikož je v nové roli koordinátorky Bambiriády za kancelář ČRDM. Blanka již rozeslala žádosti o záštity, jejichž přidělení je dokladem celospolečenského významu Bambiriády. Sepsali jsme projekty, které tradičně lehkou rukou píše Jiří Zajíc, ekonom Bambiriády. Také se upřesňuje finanční plán akce.
Připravujeme vnitřní komunikaci a systém
Bambiriáda je kolos, který je najednou v mnoha městech. Tím je unikátní, ale také náročná na koordinaci. Aby vše ve městech klapalo tak jak má, o to se stará Jaroslav Síbrt. Koordinátor měst má na starosti veškerou komunikaci, poradenství a servis pro štáby měst pořádajících Bambiriádu. Nejbližší schůzka zástupců měst se uskuteční 10. listopadu.
Kromě pravidelných schůzek centrálního štábu, zástupců měst a štábu Prahy živě komunikujeme přes internet. Příprava Bambiriády je náplní doslova každého dne.
Chystáme se na diskusní fórum, které se uskuteční v rámci CVVZ na počátku listopadu v Českých Budějovicích. Srdečně zveme všechny zájemce k účasti.
Nakonec nás čeká i cesta za názory sdružení, účastnících se Bambiriády. Neobejdeme všechna sdružení, ale možná se zastavíme i u Vás. Každopádně máte možnost sdělit nám své připomínky, návrhy a pohled na Bambiriádu kdykoliv – osobně, emailem, telefonicky. Jsme otevření připomínkám.
A to není všechno
Aby se vůbec článek na Adama vešel, tak už jen ve zkratce představíme další členy štábu. Daniel Srb má na starosti pražskou Bambiriádu. Grafičky máme dvě – Simonu Ehrenbergerovou a Ditu Baboučkovou. Luděk Říha má na starosti výstavbu pražské Bambiriády a zajišťuje mnoho nezbytných povolení. Pomáhá nám i Hanka Konopiská – hlavně v oblasti pojištění a Ceny Přístav. Nesmíme zapomenout na Veroniku Součkovou která je mostem mezi představenstvem ČRDM a štábem a z představenstva se nyní dobře zapojil do příprav i Ondřej Pohanka. A pak potřebujeme desítky a stovky rukou a hlav dalších lidí. Vypsat je nelze, ale můžete se přidat. Na Bambirádě je pro každého práce dost…
Příští týden Vám přineseme kontakty na jednotlivé členy centrálního štábu a případně i novinky z jednání štábu.