Je začátek září a dětské organiza- ce se začínají předbíhat v nabídce aktivit. Začíná boj o děti. Není to asi problém menších měst či vesnic, ale pokud jsou v jedné čtvrti, v okolí jedné školy či na stejné ulici alespoň dva dětské oddíly, stávají se (alespoň v září) soupeři a nesmiřitelnými rivaly. Alespoň u nás v Brně je nabídka opravdu vysoko nad poptávkou, a je určitě pestrá. Oddíly nabízejí všechno co mohou a doufají, že přebijí kolegy ze sousední ulice. Nezřídka se pak v jedné škole potká hned několik náborářů k radosti dětí a smůle kantorů, kterým ukrajují z prvních vyučovacích hodin. Školní nástěnky jsou plné plakátů, tištěných, ručně malovaných i profesionálně plotrovaných. Děti nosí domů jedny letáčky za druhými a v tramvajích se na Vás z plakátů usmívají děti s různě barevnými šátky na krku. Nekomerční organizace bojují komerčním způsobem, využívaje nástroje marketingu a tržní ekonomiky. Ať už letos nabereme více dětí, než kolegové za rohem, náš cíl je stále stejný a společný. Nabídnout dětem nějakou alternativu, při které nemusí být nejlepší, nejschopnější nebo nejsilnější, ale vnímaví a sami sebou. Společně jim ukážeme kouzlo přírody i sílu kamarádství. To se naučí jistě u těch za rohem stejně jako u nás. „I když my jsme samozřejmě levnější, lepší…“