Studie od Cartoon Network ukázala, že české děti v povědomí o klimatických změnách zaostávají za ostatními státy, naopak v recyklaci předčí ostatní

    Společnost Cartoon Network zveřejnila výsledky nové studie, která analyzovala pohledy dětí ve věku 6–12 let z regionů Evropy, Blízkého východu a Afriky na klimatické změny. Výsledek ukázal, že zdraví planety je pro děti velmi důležité a že chtějí být součástí řešení jedné z největších výzev naší doby.

    Studie byla provedena ve 13 zemích a zahrnovala Německo, Francii, Itálii, Polsko, Spojené arabské emiráty, Belgii, Nizozemí, Lucembursko, Velkou Británii, Jižní Afriku, Rumunsko, Turecko a Českou republiku. Její výsledky odhalily, že 89 % dětí již slyšelo o změně klimatu či globálním oteplování*. Ačkoli je průměr zkoumaných zemí velmi vysoký, povědomí českých dětí je ve srovnání s jejich vrstevníky z ostatních států nižší – jen 64 % českých děti si uvědomuje problematiku klimatických změn. Také celkový počet dětí, které tomuto tématu rozumí, je v České republice nižší (25 %) než průměr v ostatních zkoumaných zemích (62 %). Polovina českých dětí si uvědomuje důležitost změn klimatu, stále však o 32 % zaostávají za průměrem.

    Skvělou zprávou je, že v aktivitách spojených s životním prostředím české děti vedou. Celkem 79 % z nich uvedlo, že recyklují, což je nejvyšší výsledek ze všech zúčastněných zemí. V recyklaci za Českou republikou následuje Polsko (77 %) a Francie (73 %). Potvrzuje se tak obecně známá informace, že Česko patří mezi vedoucí evropské země v oblasti recyklace. Mezi další aktivity, pomocí kterých české děti bojují proti změnám klimatu, patří chůze do školy místo jízdy autem (52 %) či péče o zvířata v přírodě (33 %).

    Co se týče vzoru, který české děti následují v oblasti aktivit na podporu a ochranu životního prostředí, není příliš překvapivé, že je jím v tomto věku jejich matka.

    Vanessa Brookman, vedoucí sekce pro děti WarnerMedia EMEA, řekla: „Výsledky výzkumu potvrzují to, co již víme z rozhovorů s našimi mladými fanoušky – dětem nesmírně záleží na naší planetě a touží se zapojit do její ochrany. Toto zjištění se promítlo do vytvoření a spuštění iniciativy Cartoon Network Klimatičtí šampioni zvyšující povědomí o změně klimatu, která vyzývá děti z různých koutů světa ke každodenním úkolům, díky kterým pomáhají životnímu prostředí. Ačkoli je kampaň aktivní teprve od 1. června, dokončeno už bylo více než 300 000 výzev, což svědčí o touze dětí jednat. Velmi nás těší, že tímto způsobem motivujeme naše mladé publikum a jsme ohromeni tím, jak ochotně přispívají ke změně.“

    Studie byla provedena v rámci multi-teritoriální a vícejazyčné kampaně Climate Champions od Cartoon Network, která má za cíl zvýšit povědomí o změně klimatu. Zahájena byla v celé oblasti EMEA 1. června 2021. Iniciativa byla vytvořena ve spolupráci se Světovým fondem pro ochranu přírody (WWF) a chce děti podpořit v malých krůčcích, díky kterým však mohou výrazně přispět ke zdraví planety.


    *Společnost WarnerMedia zadala online reprezentativní průzkum mezi 4 124 dětmi ve věku 6–12 let ve 13 zemích regionu EMEA (Německo, Francie, Itálie, Polsko, Spojené arabské emiráty, Belgie, Nizozemsko, Lucembursko, Velká Británie, Jihoafrická republika, Rumunsko, Turecko a Česká republika), kterou provedla společnost Quantilope během období 28. května až 11. června 2021.


    O Cartoon Network – Cartoon Network je divizí společnosti WarnerMedia a představuje světové číslo jedna v oblasti animovaných televizních seriálů. Kanál Cartoon Network nabízí dětem a jejich rodinám ty nejlepší pořady, jako jsou seriály Ben 10, Craig od potoka, Steven Universe, Gumballův úžasný svět, Raketové holky či Mezi námi medvědy. Cartoon Network působí ve 187 zemích, sledovat ho může přes 450 milionů domácností a jeho obsah byl přeložen do 33 světových jazyků. Díky tomu inspiruje novou generaci tvůrců a inovátorů, kterým ukazuje průnik mezi kreativitou a technologiemi. Oceňované sociální aktivity kanálu Cartoon Network s názvem Stop Bullying: Speak Up a CN Buddy Network (v ČR známé pod názvem CN Buddy: Buď kámoš, postav se šikaně) jsou často využívanými zdroji mezi dětmi a dospělými, kteří hledají nástroje na pomoc v boji proti šikaně.


    O společnosti WarnerMedia – WarnerMedia je přední mediální a zábavní společnost, která vytváří a distribuuje prémiový, populární obsah globálnímu publiku prostřednictvím svých značek zahrnujících HBO, HBO Max, Warner Bros., TNT, TBS, truTV, CNN, DC Entertainment, New Line, Cartoon Network, Adult Swim, Turner Classic Movies a další. Součástí organizace je také společnos Xandr, poskytující reklamní služby pro značky, vydavatele a spotřebitele.


    Zařadil: -maj-

    Autoři