Jaké jsou vaše vzpomínky na čtenářský deník a povinnou četbu? Proč rodiče dětem vlastně zakazují knížky? A co nám vlastně četba knih dává? Právě tyto literární prožitky a jejich dopady na gramotnost zkoumá Anežka Kuzmičová.
Subjektivní lidské prožitky se vyplatí zkoumat. Dokonce i když jsou to prožitky dětí. Právě děti jsou totiž nositeli důležitého poznání o světě. Dlouholetý výzkum Anežky Kuzmičové kombinuje řadu vědeckých disciplín, od literární vědy přes kognitivní psychologii, pedagogiku až po filozofii. Kuzmičová totiž zkoumá jednu z báječně složitých lidských činností: čtení.
Jak na nás texty působí? Co nás oslovuje víc, co méně, a proč? Jaký vliv má čtení na naši empatii? Má se dětem za každou cenu nutit povinná četba, tedy takzvaný literární kánon?
Odpovědi najdete v článku: