Malé krůčky jsou důležité a mohou být začátkem velkých úspěchů. Myslím, že především v naší práci je třeba oceňovat i drobnější úspěchy „našich“ dětí. Dát jim pocítit, že se jim něco povedlo. Na první pohled se může zdát, že se jedná o drobnost, která nestojí za řeč, ale tak to není.
Jsem toho názoru, že se kluci a holky často setkávají s pocitem neúspěchu a jejich okolí jim to mnohdy nevybíravě dává najevo. Školní neúspěchy mohou vést i k zanevření na vzdělávání obecně, a to je něco, čemu bychom se měli pokusit zabránit.
Liliana chodí do 1. třídy ZŠ a spolupracuji s ní 3 měsíce. Má problémy se čtením. Jsou pro ni náročná některá písmenka z abecedy, která se buď neučila kvůli absenci ve škole nebo ji standardní výuka nestačila k zapamatování a pochopení písmene. Konkrétně u čtení: Pokud nebyla schopna rozklíčovat všechna písmena, tak už slovo neuměla přečíst.
Každá zvládnutá překážka, ať je jakkoliv velká či malá, stojí za povšimnutí. Protože dítě vnímá, že čte pomaleji než ostatní, že některá písmenka neumí nebo že je nepíše správně.
Celý článek si můžete přečíst tady:
https://www.clovekvtisni.cz/pocit-ze-se-povedlo-chomutov-9081gp