Pětice studentek Střední školy z Lomnice nad Popelkou působila při oslavách 150 let pardubicko-liberecké dráhy v roli propagačního týmu nejposlouchanějšího východočeského rádia. Během tří dnů oslovily stovky lidí a měly možnost zblízka poznat práci čet v parních vlacích.
Turnov, Jaroměř, Malé Svatoňovice, Všestary… to jsou jen některá místa, kde děvčata zvala návštěvníky na koncert Radia OK a rozdávala balónky. Projít zcela obsazeným vlakem bylo někdy docela obtížné. A když k tomu ještě přidáme „komunikační úkol“a reprezentaci rozhlasové stanice, tak se dívky měly co ohánět. Na turnovském nádraží, jehož peróny byly zaplněny mašinek chtivými návštěvníky, přidaly i soutěž pro děti a trpělivě odpovídaly na dotazy dospělých návštěvníků.
Studentky 1. ročníku Management cestovního ruchu prakticky komunikovaly na trati Jaroměř – Malé Svatoňovice –Trutnov. „Při nafukování balónků nám byli občas nápomocni také průvodčí z parního vlaku z muzea v Jaroměři, kterým jsme cestovaly. Pozvánka na koncert a zodpovězení dotazů však bylo pouze a pouze na nás. Jsme velice rády, že jsme také mnoho viděly a svezly se dokonce v parní lokomotivě „Velký bejček“. Byl to nádherný pocit! Největším zážitkem pro nás byla bitva, kterou jsme shlédly v Malých Svatoňovicích. K tomu nejde víc říct, než: bylo to úžasné,“ vzpomíná Veronika Chrtková a Andrea Němcová.
Třídenní „komunikační maratón“ zakončila v parním vlaku z Hradce Králové přes Hněvčeves do Jaroměře Zuzana Rybová z 2. ročníku lomnické Střední školy.“Jet parním vlakem a přitom si procvičovat komunikaci, byl opravdu zážitek. Moc se mi také líbilo, jak celou cestu kolem tratě stáli lidé, kteří si fotili lokomotivu nebo sem přivedli svoje ratolesti. Navštívila jsem i železniční muzeum v Jaroměři, kde jsem se dozvěděla spoustu zajímavých věcí,“ říká Zuzana Rybová.
Práce v propagačním týmu byla pro studentky dobrá zkušenost, jak si v praxi vyzkoušet, co se ve škole naučily. Kromě komunikačních dovedností získaly i zajímavé poznatky z historie železniční dopravy, které v cestovním ruchu určitě použijí.