Chybějící metodické vedení, nároky spojené s výukou dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (SVP), nejistota ohledně financování změn ve školství, to jsou nejčastěji zmiňované problémy, kterých se ředitelé škol obávají ve vztahu k inkluzivnímu vzdělávání.

    Řešení už ale existují.
    Problémy se zajištěním potřebných prostředků by měla řešit novela školského zákona a reforma financování regionálního školství. Metodickou podporu v podobě Katalogu podpůrných opatření, Standardu práce asistenta pedagoga a dalších materiálů poskytuje učitelům projekt Systémová podpora inkluzivního vzdělávání…

    Více se dozvíte v článku:
    http://www.varianty.cz/novinky/594-inkluze-se-nam-v-budoucnu-vyplati-klicova-je-podpora-ucitelu

    #inkluze #integrace #socialnizaclenovani

    #inkluze #socialnizaclenovani

    Sociální začleňování (inkluze) z pohledu organizací pracujících s dětmi a mládeží je začlenění sociálně nebo zdravotně hendikepovaných dětí a mládeže do volnočasových aktivit pořádaných spolky, oddíly, kluby… apod. Cílem přitom je, aby se stali aktivními a rovnoprávnými členy skupiny. Česká rada dětí a mládeže (ČRDM) toto sociální začleňování podporuje prostřednictvím rozvoje způsobilostí, dovedností a schopností vedoucích, dobrovolníků a dalších spolupracovníků pracovat s dětmi a mládeží se specifickými potřebami v rámci volnočasových aktivit. Vytváří informační prostor pro sdílení zkušeností a předávání informací o aktivitách podporujících inkluzi dětí a mládeže.

    Autor