Potkali jsme se v roce 1996, rok předtím, než Nadace Via vznikla. Peter tenkrát vedl Community Foundation of Santa Clara County (později přejmenovanou na Community Foundation Silicon Valley) a byl pro nás nevyčerpatelným zdrojem inspirace, znalostí a dobrých nápadů. Peter s námi sdílel, jak co nejlépe inspirovat firmy k dárcovství, představil nám myšlenku dárcovských fondů a komunitních nadací a zasvěcoval nás do tajů toho, jak otvírat dveře pro filantropii individuálních dárců.
Majstrštykem Petera byla jeho filantropická práce s úspěšnými mladými boháči ze Silicon Valley – byl to on, kdo jim ukázal sílu filantropie a toho, co znamená „giving back“ .
Myslím, že úplně nejraději měli, když jim Peter během hovoru poradil – „nedávejte peníze proto, že vidíte problém, ale zaměřte se na příležitosti svět kolem vás zlepšit“.
Celý článek si můžete dočíst zde:
http://www.nadacevia.cz/2016/08/24/dekujeme-svemu-hrdinovi-jmenuje-se-peter-hero/
#filantrop #nadacevia
Filantropie (z řec. filein, milovat a anthrópos, člověk – láska k člověku), nebo lidumilnost znamená humanisticky motivovanou dobročinnost, dávání peněz, zboží, času nebo úsilí pro podporu obecně prospěšného účelu, zpravidla v delším časovém horizontu a s jasně definovanými cíli. V obecnější poloze lze filantropii pojmout jako jakýkoli altruistický počin, který směřuje k podpoře dobra nebo zlepšování kvality života. Člověk, známý svými filantropickými počiny, se někdy nazývá filantrop (lidumil).
(Wikipedie)