Nezávislé ocenění – Ceny SDGs – za naplňování Cílů udržitelného rozvoje od OSN v Česku uděluje Asociace společenské odpovědnosti již podruhé.
Nominovat projekt, aktivitu, produkt nebo službu, které naplňují jeden nebo více Cílů udržitelného rozvoje, je možné do 6. dubna 2018 na webových stránkách www.globalnicile.cz/.
Asociace společenské odpovědnosti tak činí ve spolupráci s Českou rozvojovou agenturou a Ministerstvem zahraničních věcí, pod záštitou Informačního centra OSN v Praze, Ministerstva životního prostředí a Národní sítě Global Compact Česká republika.
Mezi byznys partnery patří Unilever a Veolia. „SDGs máme plně integrovány do naší dlouhodobé strategie udržitelného rozvoje, proto je pro nás podpora Cen přirozenou volbou. Zároveň si uvědomujeme, jak důležité je oceňovat především lokální projekty, které mají pozitivní dopad na rozvoj místní ekonomiky i komunit. V rámci českých Cen SDGs vzniká hezká příležitost propojit tyto konkrétní projekty s jednotlivými SDGs a inspirovat tím k jejich přijetí další,“ vysvětluje Eva Kučerová, ředitelka komunikace a marketingu pro střední a východní Evropu skupiny Veolia.
Ceny SDGs 2018 budou inovativním projektům předány na slavnostním galavečeru dne 12. června 2018 celkem v šesti kategoriích: Byznys, Veřejná sféra, Reporting podle SDGs, Cena odborné poroty a Cena České rozvojové agentury. Novinkou letošního ročníku je kategorie pro mladé leadery do 30 let. Do projektu se zapojí také široká veřejnost, která bude mít od 7. května 2018 možnost zvolit nejlepší projekty v kategoriích Byznys a Veřejná sféra.
Tomáš Sedláček, ekonom a ambasador pro SDG 8 (Důstojná práce a ekonomický růst) k vizuálu dodává: „Na světě je stále příliš mnoho dětí, které chodí spát bez večeře, a pro které je poslední večeře poslední v tom podobně strašidelném způsobu jako pro Ježíše. Tento makro-zázrak bychom měli během našich životů zvládnout.”
Ceny SDGs demonstrují partnerství a spolupráci mezi sektory (tzv. Public Private Partnership). „Není třeba zdůrazňovat, že globální cíle jsou velmi ambiciózní. Je to ale právě spolupráce napříč sektory, která nám jich umožní dosáhnout. Máme radost, že tento aspekt ztělesňuje i vizuál Poslední večeře. Osobnosti a organizace napříč obory věnovaly svůj čas a prostředky, aby pomohly upozornit na problémy, které se týkají nás všech. Důraz na spolupráci provází celou kampaň Cen SDGs, které se v loňském roce pro svoji inovativnost staly inspirací mnoha zemím na světě,“ říká zakladatelka a ředitelka Asociace společenské odpovědnosti, Lucie Mádlová.
Přihlásit projekty, které zlepšují svět, je možné do 6. dubna 2018.
www.globalnicile.cz/
Asociace společenské odpovědnosti představila symbolicky na Zelený čtvrtek hlavní vizuál kampaně k druhému ročníku Cen SDGs v Česku. Známé osobnosti, které v minulém roce na podporu globálních cílů vystoupily v klipu Česko mění svět, tentokrát zasedly ke společnému stolu jako novodobí apoštolové Poslední večeře. Pomáhají tak zviditelnit globální problémy dnešního světa a prestižní soutěž, která oceňuje projekty naplňující Cíle udržitelného rozvoje (SDGs) od OSN. Přihlásit projekty, které zlepšují svět, je možné do 6. dubna 2018.
Hlavním motivem vizuálu, který nafotila Pavlína Saudková, je Poslední večeře podle známé nástěnné malby od renesančního umělce Leonarda da Vinci. Zveřejnění fotografie bylo naplánováno symbolicky právě na Zelený čtvrtek, kdy se Kristova poslední večeře připomíná.
Ústřední postavou kompozice je 19letá biochemička Karina Movsesjan, která se umístila v letošním žebříčku talentovaných Čechů Forbes 30 pod 30. Nadějná vědkyně tak znázorňuje generaci mladých lidí, která tvoří více než 2 miliardy současné populace. Generaci, která má sílu i potřebné nástroje vyřešit největší problémy světa. K aktivitě mladých vyzývá ve svém velikonočním poselství také papež František. Ten se již v minulosti obrátil k lidem na celém světě, aby přijali opatření na ochranu našeho „společného domova“ a řešili problémy související se změnou klimatu.
Po levé ruce mladé vědkyně sedí ambasadoři globálních cílů v Česku, kteří v loňském roce vystoupili v klipu Česko mění svět od studia LaceUp: tanečník a podnikatel Yemi A. D., rybář a držitel několika světových rekordů v lovu sladkovodních ryb Jakub Vágner, Miss World 2006 a zakladatelka Nadace Krása pomoci Taťána Gregor Brzobohatá, moderátorka a zakladatelka Asante Kenya Lejla Abbasová, herec a režisér Jiří Mádl a ředitelka české a slovenské pobočky společnosti Google Taťána le Moigne. Na druhé straně stolu sedí šéfredaktorka Harper’s Bazaar a zakladatelka Nadačního fondu Be Charity Barbara Nesvadbová, šéfredaktor Forbes Česko Petr Šimůnek, dále fotograf a malíř Jan Saudek, herec a moderátor Lukáš Hejlík, zpěvačka a skladatelka Lenny, a také ekonom Tomáš Sedláček.
Kampaň se fotila v prostorách kostela Sacre Coeur v Praze. Všichni SDGs ambasadoři jsou oblečeni do udržitelné módy, kterou zajistilo SLOU.cz, organizátoři SLOU Days. Společnost IKEA poskytla na focení nábytek a také doplňky vyrobené z udržitelnějších zdrojů materiálů jako bambus nebo vodní hyacint.
www.globalnicile.cz/
http://www.spolecenskaodpovednostfirem.cz/