Držitelé titulu Zlatý Ámos navrhují, aby v právě probíhajícím ročníku ankety byl zvolen kromě tradičních Ámosů speciální Dálkový Ámos. Jaký by měl být?
„Uvážlivý v zařazování online a offline výuky, v zadávání úkolů a práce žákům. Přiměřený v množství a formách výuky – aby nenutil žáky trávit každý den na osmihodinové šichtě u PC, nezavaloval je a nepřetěžoval nesmysly, ale ani aby je nenechal ležet bez povšimnutí v brázdě zvané vzdělávání. Důsledný, to je na dálku někdy dost těžké a vysilující. A konečně se smyslem pro humor, s nadhledem a všemi dalšími skvělými kantorskými vlastnostmi, které dokážou dálku dálkové výuky podstatně zkrátit!“ říká historicky první Zlatý Ámos Petr Martínek. A většina z dosavadních 27 Zlatých Ámosů s ním souhlasí.
Co nápadu oblíbených pedagogů říká ředitel ankety Zlatý Ámos a školský ombudsman Slávek Hrzal? „Jako školský ombudsman dostávám především stížnosti, ale od letošního října jsem už dostal několik mailů, ve kterých rodiče oceňují učitelky a učitele, kteří v současných podmínkách dovedou jejich děti zaujmout a vzdělávat na dálku. Na Facebooku Zlatý Ámos jsme zveřejnili i několik bezva on-line nápadů Zlatých Ámosů. Je to například písnička Máme vás rádi od Davida Turka a jeho ženy Martiny, výroba dezinfekce od chemikáře Radka Matušky, rady na dálkovou výuku angličtiny od Lukáše Lise, videa Vladimíra Švarce a mnohé další. Vážím si aktivity Zlatých Ámosů i Ámosek a jsem rád, že s návrhem přišli,“ dodává Hrzal.
Nominovat své oblíbené učitelky a učitele na titul Zlatý Ámos mohou školáci do konce tohoto kalendářního roku.
On-line přihlášku a další informace najdou na www.zlatyamos.cz
Že nominují Dálkového Ámose je potřeba zdůraznit v charakteristice kandidáta.
DTA