Kraj Vysočina již desátým rokem podporuje realizaci celorepublikové kampaně a soutěže „Do práce na kole“ ve městech na Vysočině. Zapojit se znamená udělat nejen něco pro své zdraví a udržitelnější a příjemnější město, ale pokud se vám podaří s týmem „hecnout“ a realizovat v květnu alespoň 2/3 cest do práce „na vlastní pohon“, tedy na kole nebo pěšky, bude vám odměnou nejen dobrý pocit a lepší kondice, ale máte také šanci na zajímavé výhry. Kraj Vysočina věnuje do každého z účastnických měst na Vysočině jako hlavní cenu v kategorii pravidelnost jednotlivců vybavené urban kolo Superior STK 100 v hodnotě 16 tisíc korun.
Pojďte do toho! Květnová výzva láká k účasti týmy o 2 až 5 členech a členkách a funguje tak mimo jiné i jako netradiční teambuilding ve firmách a institucích. K akci se připojují i zaměstnavatelé, kteří často hradí za své zaměstnance startovné, podporují je tím ve zdravém životním stylu a současně se tím i hlásí ke společenské i environmentální odpovědnosti. Květnovou výzvu si ale každoročně užívají i týmy rodinné nebo přátel a také jednotlivci. Zapojují se do doprovodných „Akcí na triko“ ve svých městech a čekají je samozřejmě i závěrečné vyhlašování spojené s losováním zajímavých cen od partnerů výzvy.
Pelhřimov se zapojil i v letošním roce a kampaň pořádá Místní akční skupina Šipka ve spolupráci s Hodinou H a Městem Pelhřimov. Lokálními parntery jsou Velosport Valenta, Stampi, Tichý Mlýn, Mléčné lahůdky Pelhřimov a Pahorek pub. Můžete se těšit na akce na triko, společný výjezd, vyhlášení a další překvapení. Nezapomeňte se zaregistrovat do konce dubna a v květnu to pořádně rozjet. Těšíme se na tradiční i nové účastníky, tradiční i nové týmy.
Eva Havlíčková, Hodina H
Do práce na kole
Výzva Do práce na kole je dlouholetý projekt spolku AutoMat na podporu městské cyklistiky a dalších druhů aktivní a udržitelné dopravy (chůze, běh). Každý rok s námi vyrazí několik tisíc manažerů, vědkyň, lékařů, bankéřek, řemeslníků i studentek po celé republice do práce či školy na kole nebo pěšky.
Cílem výzvy je popularizovat téma osobní udržitelné dopravy, upozorňovat na její výhody ekologické, zdravotní i ekonomické a usnadňovat lidem zapojení bezmotorové dopravy do běžného způsobu života. Zároveň budujeme a rozvíjíme komunitu lidí, jimž není dění okolo nich lhostejné. Ve výzvě nejde o počet kilometrů, ale o změny dopravních návyků – hlavní kategorií je pravidelnost týmu.
Více informací najdete na https://dopracenakole.cz.