Po osmi letech strávených v pozici školského ombudsmana ukončil na konci června svůj pracovní poměr na Ministerstvu školství, mládeže a tělovýchovy pan Ladislav Hrzal. Ve své roli se snažil pomáhat školám, jejich ředitelům, učitelům, žákům i rodičům řešit nejrůznější problémy a témata, s nimiž se v průběhu vzdělávacího procesu setkávají, a to zejména formou telefonických či e-mailových konzultací, osobních setkání, mediací a návštěv přímo ve školách.

    Uplynulých osm let v pozici školského ombudsmana pro mě bylo velmi příjemných a přínosných a dělal jsem tu práci velmi rád, i když to bylo někdy hodně náročné. Chtěl bych moc poděkovat kolegům na ministerstvu, na které jsem se vždy mohl s důvěrou obracet a kteří mi vždy poskytovali výbornou podporu,“ říká Ladislav Hrzal s tím, že do budoucna má ještě plno plánů.

    Ani teď si nebudu pouze užívat slastí a strastí starobního důchodce, chci se dál věnovat objevování a zviditelňování výborných pedagogů a škol v anketě Zlatý Ámos a také se znovu více zaměřit na neformálním vzdělávání dětí a mládeže ve spolku Dětská tisková agentura, doplňuje Ladislav Hrzal a odkazuje na dva známé projekty, kterým se věnuje již mnoho let.

    Vážím si práce Ladislava Hrzala, který byl tolik let důležitým prostředníkem při řešení nejrůznějších problémů, které každodenní život ve školách přinášel. Velmi mu za tuto práci děkuji a přeji mu pevné zdraví a vše dobré do dalších let,“ konstatuje ministr školství, mládeže a tělovýchovy Mikuláš Bek.

    Jménem resortu se s Ladislavem Hrzalem během jeho posledního pracovního dne rozloučil také státní tajemník v Ministerstvu školství, mládeže a tělovýchovy Ondřej Andrys. „Pan Ladislav Hrzal odvedl mnoho pozitivní práce ve prospěch konkrétních škol či konkrétních lidí kolem nich a současně velmi napomohl důležité popularizaci mnoha témat souvisejících se vzděláváním. Jsme moc rádi, že byl tolik let součástí našeho resortu, a do dalších let mu přejeme stále hodně energie a radosti,“ popřál státní tajemník Andrys a doplnil, že ministerstvo bude v následujícím období vyhodnocovat všechny dosavadní zkušenosti s fungováním institutu školského ombudsmana a hledat vhodnou osobu pro pokračování v této specifické roli.

    Autor