Granty – dotace

Program Make a Connection - Připoj se Finanční podporu až do výše 30 tisíc korun pro tým mohou získat mladí lidé ve věku od 16 do 26 let v devátém ročníku programu „Make a Connection – Připoj se“, který vyhlásila Nadace rozvoje občanské společnosti společně se svým lokálním partnerem Občanským sdružením Altus.
„Program je určen na podporu aktivit mladých lidí, kteří mají chuť svým projektem pomoci okolí, v něm žijí. Zájemci o účast v tomto programu vyplní jednoduchý formulář na stránkách www.pripojse.cz, kde napíší svůj záměr, předpokládaný rozpočet a časový harmonogram,“ přibližuje konzultant programu Roman Málek z chrudimského Občanského sdružení Altus.

Máte projekt, který přispěje k ochraně přírody, zachování přírodních a kulturních hodnot krajiny nebo ke vzniku zelených veřejných prostranství a odpočinkových zón ve vaší obci?

Nadační příspěvek mohou obdržet občanská sdružení, obce, školy nebo církevní subjekty. Uzávěrka podání žádostí je pro granty do 100 tisíc korun 21. března, pro granty do 200 tisíc korun 6. května.

Podrobnosti:
http://www.osnoviny.cz/nadace-partnerstvi-rozdeli-2-3-milionu-korun-na-peci-o-krajinu

Ministerstvo zdravotnictví přijímá do 15. ledna žádosti o podporu projektů v rámci programů „Péče o děti a dorost“ a „Prevence kriminality“. Programové priority: 1. prevence dětských úrazů, 2. prevence násilí na dětech – se zaměřením na úmyslné sebepoškození, 3. sociální aspekty zdraví – se zaměřením na mladistvé.

Podrobnosti:
http://www.mzcr.cz/Pages/1079-metodika-ministerstva-zdravotnictvi-pro-pridelovani-neinvesticnich-financnich-prostredku-na-program-pece-o-deti-a-dorost-a-na-program-prevence-kriminality-pro-rok-2010.html

Školení 1.1 je určeno projektovým vedoucím, koordinátorům a všem, kdo plánují podat žádost o grant na mezinárodní výměnu mládeže a dosud nemají praktickou zkušenost s vyplňováním žádostí o grant.

Datum: 07. 01 – 10. 01
Začátek: 16:00 hod.
Konec: 12:00 hod.
Více:
http://www.mladezvakci.cz/informace-o-programu/skoleni-a-seminare/skoleni-a-seminare-2010/skoleni-zamerena-na-akci-1/?tx_cal_controller[type]=tx_cal_phpicalendar&tx_cal_controller[page_id]=266&tx_cal_controller[getdate]=20100107&tx_cal_controller[lastview]=list-266&tx_cal_controller[view]=event&tx_cal_controller[uid]=195&cHash=aaaf85d164

Michaela Přílepková Uprostřed podzimu nadchází období projektových žádostí. Lidé z menších či větších neziskových organizací upírají své oči do monitorů s nadějí, že taková či jiná aktivita bude v příštím kalendářním roce podpořena. Nějaké ty projekty jsem napsala a hodně jsem jich z pozice člena hodnotících komisí přečetla, a proto musím říct, že dát na papír a do tabulek, co vlastně sdružení dětí a mládeže dělají, je někdy peklo (a číst ten výsledek také). Troufám si říct, že úplně nejhorší to nemají ti, kteří začínají a přicházejí s nějakým novým nápadem, ale ti, kteří píšou svůj projekt po několikáté. Jak opět popsat, že jsme dobří, že chceme dělat, co nás baví, pro vyhraněnou cílovou skupinu – a pořád se neopakovat, neupadat do frází. Pokud je projekt dobře „napsán“, ale není autentický, tak se může stát, že ty, co ho budou hodnotit, stejně nezaujme… Osobně si myslím, že ve vztahu k institucím, které „dávají“ peníze, není podání žádosti k nějakému datu tím klíčovým momentem, kdy se rozhoduje o tom, zda podpoří projekt či nikoliv. Během té známé podzimní projektové sezóny se totiž jedná v podstatě spíše o sklizeň. Každý z hodnotících se při posuzování žádosti vědomě či nevědomě zeptá – co dokázala ta organizace dosud? Jak naložila s prostředky, které měla, byly její aktivity někde vidět? Ano, myslím tím celoroční Public Relations v nejširším slova smyslu. Z pohledu těch, co dávají peníze, se jedná spíše o zaměření na průběžnou informovanost a s tím spojenou transparentnost. Nebojte se o sobě dávat vědět – nejenom tím, že každý rok podáte projekt a žádost o podporu vaší činnosti s dětmi a mládeží. Můžete začít třeba tím, že využijete informační servis ČRDM, jako je zpravodajství na Adamu či v Arše, pošlete pár fotek a sloupců do místního časopisu ve vaší lokalitě, uspořádáte veřejnou akci atd. Třeba zjistíte, že to „PR“ není tak zbytečné plýtvání časem a silami.

Michaela Přílepková

Rychle a jednoduše dostupné prostředky určené na informování o veřejných problémech a řešení aktuálních kauz, které se netýkají pouze několika občanů, nýbrž přímo či nepřímo všech obyvatel dané lokality či regionu. Rychlý grant dává lidem možnost pružně a důrazně reagovat na veřejné dění, vyjádřit svůj názor, upozornit na aktuální problematickou situaci nebo takovým situacím předcházet. Rychlé granty mají povzbudit širokou veřejnost, aby se aktivně podílela na veřejném životě nebo hájila svá práva.

O podporu mohou žádat české nevládní neziskové organizace registrované jako občanská sdružení, nadační fondy, obecně prospěšné společnosti a církevní právnické osoby.

Rychlé granty jsou určeny na krátkodobé projekty v rozsahu nejdéle šesti měsíců. Maximální výše grantu je 30 000 Kč a celková částka k rozdělení činí 491 495 Kč.

Podrobnosti:
http://via.ecn.cz/cz/granty-a-podpora/podpora-mistnich-iniciativ/fond-mistniho-rozvoje-rychle-granty-2009-2010