Volím tento netradiční postup otevřeného dopisu, který reaguje na příběh jedné konkrétní maminky, ale je vlastně adresovaný všem rodičům dětí s mentálním postižením, neboť se domnívám, že je to právě v tuto chvíli velice důležité.
Integrace
„Kdybychom jezdili do nejbližší speciální školy, která je 20 km vzdálená, trávili bychom mnoho času na cestách, místní děti by Martina neznaly a pravděpodobně by se mu z ostražitosti vyhýbaly nebo …“
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy vydává další materiály k náběhu novely školského zákona. Především jde o harmonogram kroků ke společnému vzdělávání a odpovědi pro rodiče.
Spot o inkluzi pro kampaň občanského sdružení Rytmus.
Většina Čechů, přesněji 57 procent dotázaných, považuje společné vzdělávání dětí zdravých a s postižením za správnou cestu. Ukázal to loňský průzkum, který…
Kamarádi a spolužáci z 9. A, Jakub Juřica a Lukáš Vacek (14 a 15 let), vytvořili v rámci celoročního skupinového projektu krátký dokument na téma bezdomovectví. I přes svou nezkušenost a zdravotní handicap projevili zcela ojedinělou schopnost vcítit se do problematiky sociálně vyčleněných dospělých. Jakuba Lukáš obdrželi speciální ocenění Dětský čin roku 2015.
Projekt Systémová podpora inkluzního vzdělávání je financován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem. Všechny jeho výstupy, dokumenty, publikace, návrhy legislativních změn…
Pomozte šířit kampaň centra LOCIKA s názvem „CO JE DOMA NORMÁLNÍ?“, která se snaží medializovat problematiku dětí zažívajících domácí násilí.
Přijďte diskutovat se zástupci MŠMT a českými a zahraničními odborníky o podpoře místních studentských iniciativ a možnostech průřezového tématu výchova demokratického občana.
Na jaře byla schválena novela školského zákona, a to včetně hojně diskutovaného paragrafu 16. Ten mimo jiné říká, že všechny děti se speciálními vzdělávacími potřebami mají právo na bezplatné poskytování podpůrných opatření…