Aktuálním tématem Inspiromatu je mimo jiné téma Multikulturalita. Fenomén, slangově nazývaný též „multi-kulti“, se objevuje v současnosti v celém systému vzdělávání jak dětí, tak dospělých v tzv. průřezových tématech. Neformální vzdělávání na tuto velmi důležitou součást průřezových témat pamatuje v projektu Klíče pro život, který realizuje Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy (MŠMT) a společně s Národním institutem dětí a mládeže (NIDM). V neformálním a zájmovém vzdělávání se tedy konečně objevuje skutečná multikulturní výchova.
Klíče pro život
„Za pár let bude moci být každý provozovatelem televize,“ odhaduje Václav Sochor. Agora Central Europe a Občanské sdružení Altus pořádalo ve středu 15. a ve čtvrtek 16. září 2010 v Chrudimi vzdělávání v oblasti mediální výchovy. Akce je součástí celostátního projektu Klíče pro život.
„Dvoudenní seminář, kterým začíná dlouhodobé vzdělávání, vedl bývalý šéfredaktor marketingového časopisu Strategie a moderátor Rádia Česko Václav Sochor. Ten seznámil téměř dvacítku účastníků s problematikou vnímání médií, digitální televizí, ale i záludnostmi dnešní doby,“ říká Věra Slezákové z pořádajícího občanského sdružení Agora Central Europe.
Získat ucelené, relevantní a objektivní informace je krédo současné doby v mediální oblasti. A právě zisk takovýchto kvalitních informací zejména pro mladé lidi je krédem elektronického časopisu REMIX http://remix.nicm.cz. Ten má působnost ve všech krajích České republiky. Čtenáři REMIXu tak mají přehled o regionálních i celostátních tématech.
V rámci projektu Klíče pro život a aktivity Standardizace si Vás dovolujeme požádat o vyplnění dotazníku.
Na základě získaných údajů a ve spolupráci s vašimi zástupci stanovíme společné řídící a podpůrné procesy, které se vyskytují v cílových organizacích, a budeme vytvářet systém pro jejich…
Zástupci organizací pro děti a mládež uspořádali společně s Národním institutem dětí a mládeže MŠMT další kulaté stoly k neformálnímu vzdělávání v rámci projektu Klíče pro život.
Začátkem dubna se konal kulatý stůl v Brně, v Praze to bylo koncem dubna 2010 na půdě Magistrátu hlavního města Prahy, začátkem května se diskutovalo v Jihlavě.
Pro více informací sledujte stránky: www.kliceprozivot.cz
Žijeme v době zásadních změn v celoevropském měřítku. Sjednocující se Evropa a významné hospodářsko-politické změny mají velký dopad na společnost a její rozvoj. Jedním z nových výrazných prvků rozvoje společnosti je směrování k tzv. „učící se společnosti“. Stále častěji se setkáváme s pojmem celoživotní učení. Celoživotní učení není všelékem na neduhy společnosti, ale může zlepšit zaměstnatelnost a adaptabilitu občanů se zřetelem k vysoké úrovni strukturální nezaměstnanosti.
Rozhovor s koordinátorem uznávání neformálního vzdělávání v projektu Klíče pro život Pavlem Trantinou
Dobrovolníci, pracující ve volném čase s dětmi a mládeží, nejsou podle slov koordinátora uznávání neformálního vzdělávání v projektu Klíče pro život Pavla Trantiny blázni, hrající si ve volném čase s dětmi. „Jsou to aktivní občané, kteří věnují svůj volný čas ve prospěch výchovy a vzdělávání budoucí generace,“ říká. Jejich schopnosti a přínos by proto prý měly být oceněny třeba certifikátem.
Seminář objasní, jak podávat přihlášky do výběrového řízení v části projektu Klíče pro život Uznávání neformálního vzdělávání…
NIDM Vás zve na setkání u kulatého stolu, který bude věnován prezentaci a diskusi nad výsledky výzkumů “Informovanost a participace mládeže” vedeném Ipsos Tambor s. r. o. a ,,Zdravé klima v zájmovém a neformálním vzdělávání“ realizovaném NIDM. Oba výzkumy jsou součástí projektu Klíče pro život.
Datum: 17.2. 2010, 10.00 hod.
Místo konání: Zasedací místnost NIDM
Na Poříčí 4, Praha 1
Svoji účast, prosím potvrďte na adresu:
adam.spalensky@nidm.cz
nebo na tel.: 246 088 288.
Děkujeme.
http://www.nidm.cz/projekty/realizace-projektu/klice-pro-zivot
V projektu Klíče pro život je poměrně široká nabídka vzdělávání pro odborníky pracujícími s dětmi a mladými lidmi, jak to bude, až skončí projekt, NIDM bude se vzdělávací nabídkou pokračovat?
Irena Obrusníková:
Vzdělávání pedagogů a pracovníků pracujících s dětmi a mládeží má v NIDM dlouhou tradici, je pro tuto činnost zřízen, vzdělávání bude proto pokračovat i po skončení projektu. V projektu se rozšíří nabídka o aktuální potřeby účastníků, také jejich zaměstnavatelů a státu, který by měl ve svém zadání reagovat na měnící se společenskou situaci.