MŠMT

Jedna z nejlepších univerzit v Evropě, Katolická univerzita v Lovani, hostí ministerské setkání světového významu. Na jednacím stole leží budoucnost evropské spolupráce ve vysokém školství, které je dnes tak dramaticky diskutováno např. ve Francii, Španělsku, ale i ve Finsku.

Více na:
http://www.msmt.cz/mezinarodni-vztahy/predsednictvi-eu-2009/ministr-liska-zahajil-ministerskou-konferenci-v-lovani

Ve čtvrtek 2. dubna se v prostorách MŠMT za zájmu více než 100 diváků uskutečnila panelová diskuse „Výchova k občanství – proč a jak? Situace a perspektivy v České republice“ za účasti ministra školství, mládeže a tělovýchovy Mgr. Ondřeje Lišky. Vedle něj se na pódiu sešli zástupci neziskového sektoru, Výzkumného ústavu pedagogického a odborné veřejnosti ke zhodnocení situace výchovy k občanství 20 let po revoluci. Výchova k občanství byla představena jako zásadní pro zdravý vývoj demokratické společnosti. Diskutující nicméně v české výchově k občanství vidí mnohé nedostatky, od vzdělávání budoucích pedagogů, dalšího vzdělávání učitelů po…

Mininotebooky by se mohly stát součástí výuky v českých školách už v následujících letech. Zatím běží pilotní projekt na dvou školách, kromě způsobů využití počítačů ve výuce se testuje i technické zázemí a připravenost učitelů.
Finance na to by měly jít pravděpodobně z evropských fondů. Více:

http://www.novinky.cz/internet-a-pc/hardware/166730-cesti-studenti-zacnou-pouzivat-miniaturni-netbooky-misto-tezkych-sesitu.html

Jan Amos Komenský - Odkaz kultuře vzdělávání (publikace nakladatelství Academia) ( Monografii „Jan Amos Komenský – Odkaz kultuře vzdělávání“ vydalo v březnu 2009 nakladatelství Academia ve spolupráci s Pedagogickým muzeem J. A. Komenského v Praze, MŠMT a Akademií věd ČR.
Reprezentativní vědecká publikace o odkazu J. A. Komenského pro 21. století s názvem Jan Amos Komenský – Odkaz kultuře vzdělávání je sestavena z příspěvků, které byly prezentovány v průběhu mezinárodní konference Odkaz Jana Amose Komenského kultuře vzdělávání (The Legacy of Johannes Amos Comenius to the Culture of Education) v Praze ve dnech 15. – 17. 11. 2007, a rovněž z dalších tematicky navazujících prací, na jejichž publikování měli editoři zájem, ale z nejrůznějších důvodů nemohly na konferenci zaznít.

Účastnilo se jí více než 200 účastníků a řídících pracovníků vzdělávacích institucí, podniků a orgánů Evropské unie. Konference byla zaměřena na téma vytváření partnerství mezi vzdělávacími institucemi a zaměstnavateli.

Více informací najdete na stránkách Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR, např. :
http://www.msmt.cz/mezinarodni-vztahy/predsednictvi-eu-2009/konference-k-partnerstvi-mezi-vzdelavacimi-institucemi-a

Ministr školství, mládeže a tělovýchovy Ondřej Liška řídil 6. března 2009 zasedání Rady pro konkurenceschopnost v Bruselu. Na programu bylo jednání ministrů EU odpovědných za výzkum a vývoj.
České předsednictví otevřelo cestu k naplnění dalších ze svých priorit. Zasedání Rady pro konkurenceschopnost věnované výzkumu a vývoji se pod taktovkou úřadujícího předsedy Rady, českého ministra školství, mládeže a tělovýchovy Ondřeje Lišky, věnovalo dvěma stěžejním bodům: Lublaňskému procesu a výzkumným infrastrukturám.

Více:
http://www.msmt.cz/mezinarodni-vztahy/predsednictvi-eu-2009/rada-ministru-investujme-do-vyzkumu-a-vyvoje

Ministr školství, mládeže a tělovýchovy Ondřej Liška řídil 16. února 2009 bruselské jednání ministrů EU odpovědných za vzdělávání (zdroj: Rada EU)Ministr školství, mládeže a tělovýchovy Ondřej Liška řídil 16. února 2009 bruselské jednání ministrů EU odpovědných za vzdělávání.
Program odpoledního zasedání se soustředil na oblast vzdělávání. „Jednáme zejména na téma tzv. benchmarků, tedy referenčních úrovní vzdělávání, jakými jsou např. počty studentů, kteří předčasně odcházejí ze středních škol, zaměstnatelnost absolventů nebo třeba mobilita studentů EU. Cílem není sestavovat nějaký žebříček evropských států, ale bavit se o tom, kde můžeme postupovat společně,“ uvedl úřadující předseda Rady Ondřej Liška.

Na webových stránkách Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy najdete stanovisko k informacím o finančních prostředcích na nenárokové složky platů pedagogů v roce 2009. Píše se tam mimo jiné:
„Finanční prostředky určené na zvýšení nenárokových složek platů pedagogů v roce 2009 jsou v tuto chvíli na účtech jednotlivých krajů, které je následně rozesílají na účty škol a školských zařízení.

Není však důvod, proč by tato skutečnost měla mít zásadní vliv na výplaty za měsíc leden. Ředitelé škol a školských zařízení měli a mají na účtech svých škol k dispozici dostatek finančních prostředků, a to díky záloze, která je poskytována každoročně za účelem překlenutí doby, než na účet škol dorazí prostředky státního rozpočtu na aktuální rok.“

Více na:
http://www.msmt.cz/pro-novinare/stanovisko-msmt-k-informacim-o-financnich-prostredcich-na