NIDM

Nejen dobré jídlo a pití, ale také nové zážitky, veselá nálada a vzájemné sdílení názorů jdoucích napříč zájmovým a neformálním vzděláváním se podávaly od pátku 19. 10. do soboty 20. 10. 2012 v prostorách Středního odborného učiliště gastronomie a podnikání v pražském Hloubětíně, kam se ředitelé a pracovníci středisek volného času spolu s vychovatelkami školních družin a školních klubů sjeli ze všech koutů České republiky za „pramenem poznání“.
Nevěříte?

Smích, nadšené pozdravy a přátelská objetí na uvítanou brzy prolomily všudypřítomné ranní ticho a budovou bývalého obchodního podniku s příznačným názvem „Pramen“ začal proudit život. Během chvilky tu vznikla uvolněná, neformální atmosféra plná humoru a dobré mysli. Vytvořilo ji na 136 pedagogů pracujících v zájmovém vzdělávání, takže se ani není možné divit, že veškeré formality dnes musely zůstat stranou. Dobrá nálada je všechny odplavila.

Celý článek najdete na:
http://www.nidm.cz/informacni-servis/aktuality/za-pramenem-poznani-na-celostatni-seminar-pedagogickych-pracovniku

Ministr školství Josef Dobeš odvolal ředitele Národního institutu dětí a mládeže (NIDM) Jiřího Veverku a na jeho místo jmenoval svého poradce Jiřího Baumruka. Informaci o tom přinesla některá elektronická média. V seznamu pracovníků uveřejněném na webu NIDM již figuruje Jiří Baumruk coby ředitel; jméno dosavadního šéfa institutu je v kontaktech uvedeno bez přidělené funkce.
Jiří Baumruk měl předtím na starosti projekt SPORT, zaměřený na vzdělávání trenérů a učitelů tělesné výchovy; projekt za 650 milionů měl přivést mládež ke sportu. Peníze měly být čerpány z evropských fondů. „Projekt SPORT nesplňoval kritéria, která jsou požadována pro evropské projekty. Rozhodl jsem proto o jeho zastavení a okamžitě jsem zrušil také pracovní tým, který projekt připravoval,“ uvedl ministr Dobeš ve zprávě MŠMT z 31. ledna t. r.

Více informací lze nalézt např. na
http://aktualne.centrum.cz/domaci/politika/clanek.phtml?id=731458

Vyjádření zástupce ředitele NIDM a vedoucího PR Jiřího Zajíce si můžete přečíst zde:
http://www.nidm.cz/public-relations/tiskove-zpravy/tiskova-zprava

Přibližně sto padesát dětí, rodičů a pedagogů volného času z celé republiky se sešlo v atriu Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR na vernisáži 1. ročníku fotografické soutěže Život kolem nás. Záštitu nad soutěží převzala místopředsedkyně Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR Kateřina Klasnová.

Ve dnech 2. – 3. listopadu 2011 se v Praze konala Konference k uznávání neformálního vzdělávání pořádaná Národním institutem dětí a mládeže. V přednáškovém bloku o roli neziskového sektoru v oblasti práce s dětmi a mládeží představila projekt Učení pro život Alena Jeslínková, projektová manažerka. V úvodu byl na konferenci představen, v rámci Programu pro mládež Cena vévody z Edinburghu, projekt Učení pro život, jenž v sobě zahrnuje čtyři obory. Konkrétně se jedná o rekreační sport, praktické dovednosti, dobrovolnou službu a expedici.

Oceněná skautka Hana Šimková (oblast dobrovolnictví s dětmi a mládeží) a Michal Urban, MŠMTNa pozvání MŠMT, které je koordinátorem Evropského roku dobrovolnictví, přijeli vybraní dobrovolníci do Českého muzea hudby v Praze na slavnostní setkání.
V pátek 4. listopadu se v rámci Týdne dobrovolnictví v Českém muzeu hudby v Praze setkalo osmnáct dobrovolníků, kteří byli vybráni jako zástupci jednotlivých dobrovolnických oblastí, aby z rukou ředitele Odboru pro mládež MŠMT Michala Urbana převzali ocenění za svou činnost. Při oceňování byli přítomni také patronka Evropského roku dobrovolnictví Dagmar Hoferková z Dobrovolnického centra ADRA Ostrava a vedoucí Zastoupení Evropské komise v ČR Jan Michal.

Virtualita a realita - výsledky výzkumů NIDM V roce 2011 vyšly další dvě publikace poskytující populární zpracování výzkumů prováděných v rámci projektu NIDM Klíče pro život (a v jeho přípravné fázi).
V minulém roce jsme zájemcům o výzkumy NIDM nabídli čtyři popularizačně pojaté brožury, nyní nabízíme zájemcům další dvě:
Virtualita a realita aneb Odkud mládež získává informace o světě a jak se v něm angažuje hovoří o výsledcích výzkumu na téma Informovanost a participace mládeže.
Máme co dohánět aneb Účinná podpora nadaných dětí může být skutečností sumarizuje výsledky výzkumu na téma…