Zajímavosti ve výchově

Názory univerzitního kantora Ondřeje Hausenblase zvoní: Zrušte detailní větný rozbor v češtině, je zbytečný. Školní testy jsou hloupé. Někteří jej kvůli tomu považují za extremistu. Ale on pouze říká, že místo biflování by měly děti své mateřštině hlavně rozumět. A vůbec všemu, co se ve škole učí.

Celý rozhovor najdete na:
http://zpravy.idnes.cz/rozhovor-s-ondrejem-hausenblasem-dlz-/domaci.aspx?c=A120420_144906_domaci_zep

Obsah knihy vychází z faktu, že častým zdrojem nežádoucího chování dětí a mládeže jsou chybná osobní pojetí výchovy, učení, vyučování a pedagogické komunikace jednotlivých rodičů, vychovatelů a učitelů a jim odpovídající činnosti využívané v průběhu výchovně-vzdělávací práce.

Autoři: PhDr. Navrátil Stanislav, CSc., PhDr. Mattioli Jan, Ph.D.
Vydalo nakladatelství Grada

Více: http://www.borovice.cz/knihovnicka/problemove-chovani-deti-a-mladeze-jak-mu-predchazet-jak-ho-eliminovat/

Děti se bezbolestně učí myslet matematicky díky hře Abaku, kterou ve čtvrtek představila společnost Seznam.cz. Právě na jejích stránkách Hry.cz si může hru každý vyzkoušet. S Abaku jako první začali experimentovat na ZŠ Kpt. O. Jaroše v Lounech a výsledky jsou… …jaké? to si dočtěte sami.
http://www.novinky.cz/veda-skoly/304795-magicka-hra-s-cisly-naucila-petkare-odmocnovat-jako-kdyz-bicem-mrska.html

Hru si můžete vyzkoušet online na Hry.cz

V poslední době začalo hovořit o plošném zavedení slovního hodnocení ve školách místo klasického vysvědčení se známkami.

„…někteří rodiče si to rádi srovnávají se známkami… Ale u dětí je vidět, že si hodnocení čtou, že je to opravdu zajímá a chtějí se o sobě něco dozvědět. Snažíme se, aby se hodnotila činnost žáka, ne jeho vlastnosti, aby byly porovnávány dosažené výkony s tím, jak na tom byl předtím. Nesrovnáváme ho s ostatními, ale s jeho předchozími výkony,“ říká zástupkyně ředitelky Jarmila Matulová ZŠ v Přerově-Předmostí.

Celý článek:
http://www.novinky.cz/veda-skoly/295523-pedagog-slovni-hodnoceni-na-miru-je-zatez-ale-detem-pomaha.html