Ještě před padesáti lety rodiče o nějakých výchovných směrech neměli ani ponětí. Každý vedl své dítě tak, jak uměl či jak mu bylo vštěpováno předky.
Zajímavosti ve výchově
Snad každý to v dětství zažil alespoň jednou. Na trhu se objevila hračka, která se stala naprostým hitem, každý ji chtěl a děti si nepřály pod stromeček nic jiného. Jenže…
Více než dvacet tisíc lidí už navštívilo interaktivní a hravou výstavu Peníze, nebo život?, od počátku června otevřenou v Muzeu hlavního města Prahy.
„Není příliš těch, kteří mohou být nezpochybnitelným vzorem pro ostatní, zvláště pak pro nově nastupující generaci…“
Názory univerzitního kantora Ondřeje Hausenblase zvoní: Zrušte detailní větný rozbor v češtině, je zbytečný. Školní testy jsou hloupé. Někteří jej kvůli tomu považují za extremistu. Ale on pouze říká, že místo biflování by měly děti své mateřštině hlavně rozumět. A vůbec všemu, co se ve škole učí.
Celý rozhovor najdete na:
http://zpravy.idnes.cz/rozhovor-s-ondrejem-hausenblasem-dlz-/domaci.aspx?c=A120420_144906_domaci_zep
Obsah knihy vychází z faktu, že častým zdrojem nežádoucího chování dětí a mládeže jsou chybná osobní pojetí výchovy, učení, vyučování a pedagogické komunikace jednotlivých rodičů, vychovatelů a učitelů a jim odpovídající činnosti využívané v průběhu výchovně-vzdělávací práce.
Autoři: PhDr. Navrátil Stanislav, CSc., PhDr. Mattioli Jan, Ph.D.
Vydalo nakladatelství Grada
ORJ Praha 8 oponuje argumentům zástupce starosty Prahy 8, že prostředky získané z hazardu jsou nenahraditelným zdrojem pro podporu neziskových organizací:
Děti se bezbolestně učí myslet matematicky díky hře Abaku, kterou ve čtvrtek představila společnost Seznam.cz. Právě na jejích stránkách Hry.cz si může hru každý vyzkoušet. S Abaku jako první začali experimentovat na ZŠ Kpt. O. Jaroše v Lounech a výsledky jsou… …jaké? to si dočtěte sami.
http://www.novinky.cz/veda-skoly/304795-magicka-hra-s-cisly-naucila-petkare-odmocnovat-jako-kdyz-bicem-mrska.html
Hru si můžete vyzkoušet online na Hry.cz
Partnerství nestátních neziskových organizací a veřejné správy při plánování a implementaci operačních programů v ČR – to byl název veřejného slyšení
V poslední době začalo hovořit o plošném zavedení slovního hodnocení ve školách místo klasického vysvědčení se známkami.
„…někteří rodiče si to rádi srovnávají se známkami… Ale u dětí je vidět, že si hodnocení čtou, že je to opravdu zajímá a chtějí se o sobě něco dozvědět. Snažíme se, aby se hodnotila činnost žáka, ne jeho vlastnosti, aby byly porovnávány dosažené výkony s tím, jak na tom byl předtím. Nesrovnáváme ho s ostatními, ale s jeho předchozími výkony,“ říká zástupkyně ředitelky Jarmila Matulová ZŠ v Přerově-Předmostí.
Celý článek:
http://www.novinky.cz/veda-skoly/295523-pedagog-slovni-hodnoceni-na-miru-je-zatez-ale-detem-pomaha.html